Veel gestelde vragen

Een aantal vragen die ons vaak worden gesteld en de antwoorden daarop vindt u hieronder. We hebben ze alvast op onderwerp gesorteerd.

OPENINGSTIJDEN

Onze terminal is minimaal 45 minuten voor vertrek tot 30 minuten na aankomst van de veerboot naar/van Borkum. 

WAAR KAN IK MIJN KAARTJE KOPEN?

Kaarten zijn verkrijgbaar aan het loket in de Eemshaven en bij Hotel-Restaurant De Boegschroef te Delfzijl, Eemshotel te Delfzijl, Boekhandel Venema te Uithuizen,  Hotel Spoorzicht te Loppersum, camping Lentemaheerd te Uithuizermeeden, Van der Valk Hotel te Zuidbroek, Hotel & Restaurant Termunterzijl te Termunterzijl en bij de VVV’s van Leeuwarden, Delfzijl, Groningen en Bedum. Ook kunt u online via onze website kaarten bestellen

MAG DE HOND MEE?

Ja, de hond mag mee naar Borkum hiervoor dient wel een ticket gekocht te worden.

WAARMEE MOET IK REKENING HOUDEN BETREFFENDE DE GENOEMDE VERTREKTIJDEN VANAF BORKUM?

De in onze dienstregeling genoemde vertrektijden vanaf Borkum gelden vanaf Borkum-Station in het centrum. Dit betekent dat u op deze tijden met het treintje (of de bus) naar de veerhaven wordt gebracht waarop u aansluitend de boot richting de Eemshaven neemt.

KUNNEN ER OOK AUTO'S MET DE CATAMARAN WORDEN VERVOERD?

Nee, met de catamaran kunnen alleen personen worden vervoerd. Ook het transport van fietsen en/of een bolderkar is vanwege de veiligheid aan boord niet toegestaan.

HOE LANG DUURT DE OVERTOCHT MET DE AUTOVEERBOOT EN DE CATAMARAN?

De overtocht, vanaf de Eemshaven naar Borkum, met de autoveerboot duurt ca. 50 minuten. De catamaran heeft hiervoor slechts 25 minuten nodig.

HOE LANG VOOR VERTREK MOET IK AANWEZIG ZIJN?

Indien u met de auto naar Borkum wilt dient u 45 minuten voor vertrek aanwezig te zijn. Als passagier is het voldoende als u zich ca. 30 minuten voor vertrek op het terminal-terrein bevindt.

WAAR VIND IK DE ALGEMENE BEPALINGEN VAN VERVOER VAN DE REDERIJ?

De Algemene Voorwaarden van Vervoer van de rederij hangen in de hal naast de kaartverkoop in de Eemshaven en aan boord van onze schepen.

KAN MIJN FIETS OOK MEE IN HET TREINTJE?

De laatste wagon van ieder treintje is een bagagewagon. Hierin kunt u uw koffers , kinderwagens, bolderkar, rolstoel en zelfs, mits er genoeg ruimte is, uw fiets plaatsen.

MOET VOOR HET TREINTJE OP BORKUM EEN EXTRA KAART WORDEN GEKOCHT?

Nee, uw bootticket is tevens geldig voor het treintje (of de bus) vanaf de veerhaven Borkum naar het centrum V.V. Een extra kaart hoeft u dus niet te kopen.

MOET VOOR PASSAGIERS OOK GERESERVEERD WORDEN?

Voor de overtocht met de veerboot vanuit de Eemshaven naar Borkum, hoeven passagiers niet te reserveren. Het kan daarom incidenteel voorkomen dat, bij zeer extreme drukte, de veerboot vol is! Indien u gebruikt maakt van de sneldienst met de catamaran, moet wel een zitplaats gereserveerd worden.

MOET EEN PARKEERPLAATS VAN TEVOREN GERESERVEERD WORDEN?

Nee, er zijn ruim voldoende parkeermogelijkheden op onze terminal.

WELKE BETALINGSMOGELIJKHEDEN ZIJN ER?

Uw tickets kunt u aan onze kaartverkoop in de Eemshaven contant of door middel van uw pinpas betalen. 

Attentie! Momenteel zijn er maar zeer beperkte betaalmogelijkheden beschikbaar voor online boekingen.
Vanwege een technische storing bij de verwerker van ons betalingsverkeer zijn er momenteel geen creditcard-, PayPal- en Ideal betalingen mogelijk. Een handmatige overboeking is alleen mogelijk voor reserveringen 7 dagen voor reisdatum.
Indien u nog vragen heeft of op korte termijn wilt reserveren kunt u ons op werkdagen, tussen 08:00 - 17:00 uur bereiken onder telefoonnummer 0596 - 516026